Методична робота


Педагоги нашого Ценру - Дмитро Нікольчук та Корогода Іван взяли участь в IV Всеукраїнській навчально-практичній конференції для викладачів та майстрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти «Інновації в сучасній сантехнічній освіті», м.Київ. Учасники конференції ознайомились із новими технологіями та обладнанням, принципами роботи та особливостями монтажу і обслуговуванн сантехобладнання. Тренерами на конференції виступили представники провідних компаній-виробників сантехнічної та теплотехнічної продукції та компаній, що займаються монтажем та обслуговуванням сантехобладнання. До-слова, саме Дмитро Нікольчук підготував переможців конкурсу фахової майстерності серед учнів 20 закладів-реципієнтів Проєкту «Публічно-приватне партнерство для поліпшення сантехнічної освіти в Україні» з професії «МОНТАЖНИК САНІТАРНО-ТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ І УСТАТКУВАННЯ», з чим ми його щиро вітаємо!!!

Бажаємр нашим конкурсантам і їхнім наставникам впевнено йти до своєї мрії та надихати інших на перемоги й здобутки! Нехай удача буде на вашому боці!






Вітаємо педагогів нашого закладу Нікольчука Дмитра Вікторовича та Тимчука Олега Михайловича, які стали експертами акредитації кваліфікаційних центрів та внесені в Реєстр Національного агенства кваліфікацій! 



Наші педагоги Дмитро Нікольчук та Іван Корогода стали учасниками конференції "Інновації в сантехнічній освіті", що проходила у м.Києві 30.01.-01.02. 2023р. Фахівці 10 сантехнічних компаній та Ліги інсталяторів розказали про нові підходи до водопостачання, водовідведення і опалення, використання різних типів матеріалів у сучасному будівництві, інсталяцію енергоефективних систем та інше. Одразу після лекцій педагоги закріпили знання на практиці.

Дякуємо організаторам Публічно-приватне партнерство для поліпшення сантехнічної освіти в Україні за науку!

А з сюжету з національного телемарофону (Факти ICTV), ви дізнаєтесь, чому такі заходи дуууже на часі https://fb.watch/irx3PHL0Uf/





З 20 по 25 вересня 2021 року на базі Центру професійно-технічної освіти м.Житомир відбулася Всеукраїнська навчально-практична конференція «Інновації в сучасній сантехнічній освіті». Під час конференції були розглянуті теми відповідно до освітнього стандарту; запрошені доповідачі та тренери – представники провідних компаній-виробників сантехнічної та теплотехнічної продукції та компаній, що займаються монтажем та обслуговуванням. Учасники ознайомилися з новими технологіями та обладнанням, принципами роботи та особливостями монтажу і обслуговування.







Участь у ІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності», тематичний напрям  роботи на конференції: «Інноваційні педагогічні технології в контексті сучасних суспільних викликів», тема доповіді: «Система роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти з підготовки майбутнього професійно мобільного кваліфікованого робітника», Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, м.Тернопіль, 11-12 квітня 2019р.






УДК 377.147.091.31-051
Нікольчук Дмитро Вікторович,
викладач спецдисциплін,
Микитюк Галина Іванівна,
майстер виробничого навчання,
ДНЗ «Подільський центр ПТО»
СИСТЕМА РОБОТИ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ З ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПРОФЕСІЙНО МОБІЛЬНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО РОБІТНИКА
Випускник професійного-технічного навчального закладу, крім професійних знань, умінь і навичок, передбачених вимогами Державного стандарту за фахом, повинен володіти і такими, як компетентність і професійна мобільність, володіння навичками самоосвіти і підвищення кваліфікації, ініціативність і самодисципліна, підприємливість і діловитість, здатність до самоаналізу і прийняттю відповідальних рішень. Сьогодні особлива увага приділяється компетентнісному підходу в освіті. Для педагога - це перехід від передачі знань до створення умов для активного пізнання і отримання учнями практичного досвіду. Для учнів - перехід від пасивного засвоєння інформації до активного її пошуку, критичного осмислення, використанню на практиці. Вирішенню даних завдань може сприяти тільки перехід на новий тип навчання - інноваційний.
У психології вже давно встановлено, що творче мислення бере свій початок в проблемній ситуації, і розумові процеси спрямовані на її вирішення. Сам процес вирішення завдання починається з постановки гіпотези, розумового передбачення потрібного результату. Висування цих гіпотез залежить від того, наскільки різнобічними, гнучкими і рухливими знаннями володіє людина. Спочатку гіпотези можуть бути недостатньо визначеними, але, з’явившись, гіпотеза починає спрямовувати дії (в іншому випадку останні виявилися б сліпими і випадковими). Результати вироблених дій співставляються з створеними гіпотезами, завдяки чому гіпотези перевіряються, уточнюються, перетворюються, все більше наближаючись до потрібного результату . Творчість як складна продуктивна діяльність, спрямована на відкриття нового, що має велике суспільне значення, завжди суто індивідуально і неповторно.
Творчість не дарма вважається одним з найважливіших видів людської діяльності. Без неї було б абсолютно неможливе розвинуте людське суспільство, а значить, і його існування.
Розвиток нашого суспільства значною мірою залежить від ініціативи, енергії, знань, здібностей, творчості кожної людини. Стрижнем трудової активності виступає вміння кожного висококваліфікованого робітника грамотно мислити , раціонально і ефективно працювати. У зв'язку з цим велике значення має формування робітника такого типу, основу дій якого складали б висока професійна майстерність, цілеспрямованість, ініціатива, мобільність та творчість. І одне з головних завдань тут - сформувати у людини тягу до винахідницької, раціоналізаторської, дослідницької діяльності, до технічної творчості.
Сучасні темпи, динаміка науково-технічного прогресу надають новий зміст цілям і завданням професійно-технічної освіти в підготовці фахівця - творчо мислячої особистості, а не просто грамотного і знаючого фахівця.
Як результат підготовки майбутнього професійно мобільного кваліфікованого робітника учні ДНЗ «Подільський центр ПТО» за професією «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування; електрозварник ручного зварювання» за останній час брали участь у багатьох конкурсах регіонального та державного значення, за результатами яких посіли призові місця та отримали подяки.
Відповідно до пункту 3 наказу Міністерства від 13.12.2012 № 1409 “Про затвердження Плану всеукраїнських і міжнародних заходів з дітьми та учнівською молоддю на 2013 рік” у жовтні 2013 р. – лютому 2014 р. Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді був проведений Національний тур Міжнародного конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності “Енергія і середовище” під гаслом “Збережемо енергію – збережемо планету”.
Учень ДНЗ «Подільський центр ПТО» Гриник Михайло, який навчається за професією «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування; електрозварник ручного зварювання» дослідив та написав роботу «Економія води – користь для довкілля. Модернізація системи водопостачання гуртожитку», яка увійшла у двадцятку кращих робіт конкурсу.
У Всеукраїнському конкурсі фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів з професії «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування», що відбувся 2015 року у місці Львів учень Гриник Михайло посів третє місце.
Учні ДНЗ «Подільський центр ПТО» беруть участь і у Міжнародних конкурсах, таких як Worldskills Ukraine, який поправу називають олімпіадою робітничих рук. Учень Центру Колесник Артем у конкурсі професійної майстерності Worldskills Ukraine, Київ, 2016, посів шосте місце, учень Гриник Михайло (Київ 2017) – посів п’яте місце.
Гарні результати показали учні Центру у Подільському відкритому конкурсі науково-технічних робіт учнів та студентів: «Енергоефективність у промисловості, сільському, міському та домашньому господарствах». За результатами конкурсу учень групи №114 Єлін Олександр виборов ІІ місце; учень Гринишин Валентин у обласному конкурсі фахової майстерності з професії «Електрозварник ручного зварювання» (2018 р.) виборов третє місце.
Молодіжний форум "Молодь і науковий прогрес в соціально-економічному розвитку суспільства", де ДНЗ "Подільський центр ПТО" виступив співорганізатором із Подільським спеціальним навчально-реабілітаційним соціально-економічним коледжем 28.02.2019 року показав освіченість та підготовленість молоді до викликів сьогодення: учень  Закревський Родіон представив наукове дослідження на тему: «Джерела зменшення витрати води –проблема сьогодення».
Однією з найважливіших задач професійно-технічної освіти є розвиток в учнів творчої ініціативи та самостійності, конструкторських і раціоналізаторських навичок. У зв'язку з цим підвищується роль технічної творчості у формуванні особистості, здатної в майбутньому до високопродуктивної праці, технічно насиченої виробничої діяльності.

Література
1. Терещук А. Навчання учнів основних етапів проектно-технологічної діяльності / А. Терещук, А. Вдовиченко. Трудова підготовка в закладах освіти. – №4. – 2004.
2. Бербец Т. Г. Самостійна робота учнів під час виконання творчих проектів / Т. Г. Бербец. Трудова підготовка в закладах освіти. – №4. – 2004.

3. Косіюк М.М., Черменський Г.П. Основи науково-технічної творчості.- Хмельницький. «Поділля», 1998.



Стаття на тему: «Розвиток творчої особистості – шлях до підготовки компетентного робітника», збірник статей ПТО Хмельницької області за 2019 р.

Розвиток творчої особистості – шлях до підготовки
компетентного робітника
                                                    підготував викладач спецдисциплін
ДНЗ «Подільський центр ПТО» Нікольчук Д.В.
     Сучасні темпи, динаміка науково-технічного прогресу надають новий зміст цілям і завданням професійно-технічної освіти в підготовці фахівця - творчо мислячої особистості, а не просто грамотного і знаючого фахівця.
Мета навчання учнів основам творчої праці - пробудити інтерес, а потім створити і закріпити творче ставлення до професійної діяльності, що виражається в активній дослідницькій, раціоналізаторській, а надалі і винахідницькій діяльності.
     Навчання учнів основам творчої праці виробляє підвищений інтерес до своєї професії, потребу в постійному пошуку невикористаних резервів, в прискореному приведенні їх в дію через вдосконалення технології виконуваної роботи та поліпшення (або створення нових) пристосувань, інструментів, макетів і тощо.
     Засвоєння основ творчої праці допоможе майбутнім фахівцям підвищити професійну та соціальну активність, а це, в свою чергу, призведе до свідомого підвищення продуктивності, якості праці, прискоренню науково - технічного прогресу.
     Творче мислення - це процес, і, як всякий процес, воно підпорядковане певним законам. Ці закони дуже складні, але в підсумку ми можемо їх зрозуміти і на цій основі передбачати, як буде розвиватися творче мислення залежно від тих чи інших умов.
     Складному механізму творчого мислення притаманні інтуїція і логіка. Мислення починається там, де є проблемна ситуація, що передбачає пошук рішення в умовах невизначеності, дефіциту інформації. Інтуїція має матеріалістичне пояснення і являє собою швидке рішення, отримане в результаті тривалого накопичення знань у певній галузі. Інтуїція приходить як винагорода за працю.
     Специфічність акта творчості полягає в раптовому осяянні, в усвідомленні чогось, що сплило з глибин підсвідомості, в охопленні елементів ситуації в тих зв'язках і відносинах, які гарантують вирішення задач. Пошук рішення творчого завдання найчастіше триває в підсвідомості, адже, сам процес обробки інформації при цьому не усвідомлюється (в усвідомленні відбивається лише результат рішення).
     Творча діяльність учнів не повинна носити ремісницький характер. Необхідно, щоб викладач розширював кругозір учнів, активував їх творчу думку, ставив би перед ними посильні суспільно - корисні завдання.
     Викладач  вчить  учнів культурі праці: правильно організовувати робоче місце, планувати роботу, бережливо витрачати матеріал.
Результативність досвіду:
- участь у Всеукраїнському конкурсі фахової майстерності серед учнів ПТНЗ з професії «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування», м.Львів, 2015. Учень Гриник Михайло виборов третє місце;
- участь у Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності «Worldskills Ukraine» в номінації сантехніка і опалення, м.Київ, 2016. Учень Колесник Артем виборов п’яте місце;
- участь у Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності «Worldskills Ukraine» в номінації сантехніка і опалення, м.Київ, 2017. Випускник Гриник Михайло виборов п’яте місце;
- участь у Подільському відкритому конкурсі науково-технічних робіт учнів та студентів «Енергоефективність у промисловості, сільському, міському та домашньому господарствах», м.Хмельницький, 2017. Учень Єлін Олександр виборов друге місце;
- участь у обласній виставці матеріалів КМЗ предметів професійної підготовки «Педагогічні ідеї і знахідки», м.Хмельницький, 2017. Диплом першого ступеня;
- участь у обласному конкурсі фахової майстерності з професії «Електрозварник ручного зварювання», м.Хмельницький, 2018. Учень Гринишин Валентин виборов третє місце;
- участь у І (регіональному) турі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед уснів закладів ПТО з професії «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування», м.Бровари, 2019. Учні Корнійчук Антон та Закревський Родіон вибороли друге місце;
- участь у фіналі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед уснів закладів ПТО з професії «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування», м.Київ, 2019. Учні Корнійчук Антон та Закревський Родіон вибороли третє місце.


















ДНЗ «Подільський центр професійно-технічної освіти»


                                                    Затверджую

                                                   заступник директора з НМР

                                                                                                    ___­­____       Чекригіна Г.Б.

 









План роботи

 методичної комісії викладачів спецдисциплін
та майстрів виробничого навчання

будівельних професій

на 2016-2017 навчальний рік








                                                                                      Розглянуто та затверджено
                                                                                       на засіданні МК
                                                                                       протокол №     від
                                                                                       голова методичної комісії
                                                                                       _______________________









м. Кам’янець-Подільський







І. Ввідна частина.


1.     Загальні відомості про членів комісії.
Голова -  Нікольчук Дмитро Вікторович

 п/п
Прізвище, ініціали
Посада
Пед стаж
Категорія звання
Рік прох. курсів
Рік прох. атест
1
Нікольчук Д.В.
викладач
11
вища категорія
2011
2015
2
Самодуров Д.В.
викладач
4
спеціаліст


3
Муляр А.Є.
викладач
12
І категорія
2015
2013
4
Болюх І.В.
майстер в/н
46
12 розряд; «Майстер в/н ІІ категорії»

2013

2013
5
Громик Н.В.
майстер в/н
12
11 розряд
2013
2013
6
Жук М.Д.
майстер в/н
24
11 розряд
2012
2011
7
Корчак В.В.
майстер в/н
8
10 розряд
2012
2015
8
Ковальчук Н.Г.
майстер в/н
33
12 розряд
2014
2012
9
Ріпенецька Л.П.
майстер в/н
19
11 розряд
2015
2016
10
Продан І.П.
майстер в/н
9
10 розряд
2015
2015
11
Василіка Г.І.
майстер в/н
8
10 розряд
2015
2015
12
Ільницький Ф.О.
майстер в/н
34
12 розряд
2013
2013
13
Корогода І.І.
майстер в/н
6
10 розряд
2012
2013
14
Скринецький В.В.
викладач
19
І категорія
2013
2013
15
Побережна Л.І.
старший майстер
5
12 розряд
вища категорія
2015
2015
16
Єфіменко А.В.
майстер в/н
7
9 розряд
2015
2016
17
Романова О.Г.
майстер в/н
14
9 розряд
2009
2009
18
Фіярський В.В.
майстер в/н
10
12 розряд
2014
2012
19
Рущак О.Д.
викладач
20
старший викладач
2013
2016



2.     Облік відвідування засідань членами метод комісії (2016-2017 н.р.).


№ п/п
Прізвище, ініціали










примітка
1
Нікольчук Д.В.











2
Самодуров Д.В.











3
Муляр А.Є.











4
Болюх І.В.











5
Громик Н.В.











6
Жук М.Д.











7
Корчак В.В.











8
Ковальчук Н.Г.











9
Ріпенецька Л.П.











10
Продан І.П.











11
Василіка Г.І.











12
Ільницький Ф.О.











13
Корогода І.І.











14
Скринецький В.В.











15
Побережна Л.І.











16
Єфіменко А.В.











17
Романова О.Г.











18
Фіярський В.В.











19
Рущак О.Д.



























3.     Методична проблема, над якою працює педагог
                                          (2016-2017 н.р.).

№ п/п
Прізвище, ініціали
Вид роботи
Примітка
1
Нікольчук Д.В.
Технічна творчість, як компонент навчально-пізнавальної діяльності учнів

2
Самодуров Д.В.
Інноваційні технології при проведенні ЛПР з матеріалознавства

3
Муляр А.Є.
Впровадження в начальний процес інноваційних педагогічних і виробничих технологій

4
Болюх І.В.
Впровадження сучасних технологічних досягнень при проведенні виробничого навчання

5
Громик Н.В.
Навчання компетентного учня через впровадження новітніх виробничих технологій

6
Жук М.Д.
Впровадження сучасних технологічних досягнень при проведенні виробничого навчання

7
Корчак В.В.
Декретна відпустка

8
Ковальчук Н.Г.
Впровадження інноваційних технологій у навчальний процес

9
Ріпенецька Л.П.
Впровадження інноваційних технологій у навчальний процес

10
Продан І.П.
Впровадження сучасних технологічних досягнень при проведенні виробничого навчання

11
Василіка Г.І.
Навчання компетентного учня через впровадження новітніх виробничих технологій

12
Ільницький Ф.О.
Впровадження інноваційних технологій у навчальний процес

13
Корогода І.І.
Навчання компетентного учня через впровадження новітніх виробничих технологій

14
Скринецький В.В.
Виховання творчості на уроках виробничого навчання

15
Побережна Л.І.
Використання тренінгових технологій за допомогою ІКТ на уроках економічних дисциплін

16
Єфіменко А.В.
Впровадження сучасних виробничих технологій в професійну підготовку

17
Романова О.Г.
Декретна відпустка

18
Фіярський В.В.
Впровадження інноваційних виробничих технологій у навчальний процес

19
Рущак О.Д.
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках «Професійної етики та культури спілкування» за допомогою ІКТ



4.     Графік проведення відкритих занять членами методичної комісії
                                     на 2016-2017 н.р.
№ п/п
Прізвище, ініціали
Дата  проведення
Тема
1
Нікольчук Д.В.
листопад
березень
Види, конструкції та способи монтажу опалюв-них приладів
Технологія ручного зварюванняня покритими електродами
2
Самодуров Д.В.
грудень
березень
Види розчинів
Влаштування цементних плінтусів
3
Муляр А.Є.
жовтень
січень
Декоративне фарбування рельєфних штукатурок
Облицювання стін великогабаритними плитами
4
Болюх І.В.
квітень
Ремонт прорізних стін
5
Громик Н.В.
лютий
мурування стін простої складності полегшеної конструкції за багаторядною системою парев’язування швів
6
Жук М.Д.
жовтень
березень
Зварювання поліпропіленових труб в розтруб
Виготовлення художніх виробів з металу
7
Корчак В.В.

Декретна відпустка
8
Ковальчук Н.Г.
червень
Оздоблення поверхонь шпалерами
9
Ріпенецька Л.П.
грудень
Оздоблення поверхонь простою штукатуркою
10
Продан І.П.
листопад
березень
Зварюванняня пластин в нижньому положенні зварного шва
Зв-ня пластин у вертикальному положенні. Зв-ня фланця.
11
Василіка Г.І.
лютий
мурування стін простої складності полегшеної конструкції за багаторядною системою парев’язування швів
12
Ільницький Ф.О.
березень
Настилання підлоги керамічними плитками способом «шов у шов»
13
Корогода І.І.
листопад
березень
Зварюванняня пластин в нижньому положенні зварного шва
Зв-ня пластин у вертикальному положенні. Зв-ня фланця.
14
Скринецький В.В.
квітень
Нанесення декоративної штукатурки
15
Побережна Л.І.
грудень
Шпаклювання поверхонь вручну
16
Єфіменко А.В.
лютий
Оштукатурення кутів і відкосів
17
Романова О.Г.

Декретна відпустка
18
Фіярський В.В.
листопад
березень
Провішування поверхонь, влаштування марок і маяків
Штукатурення поверхонь декоративними розчинами
19
Рущак О.Д.
листопад
квітень
Шляхи ВІЛ-інфікування
Соціально-психологічний клімат колективу

5.     Графік взаємовідвідувань занять членами методичної комісії на 2016-2017 н.р.
№ п/п
Прізвище,
 ініціали
                         
заняття
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
1
Нікольчук Д.В.

+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
2
Самодуров Д.В.
+

+



+



+


+
+


+

3
Муляр А.Є.

+

+


+



+



+



+
4
Болюх І.В.
+

+

+


+


+

+
+


+


5
Громик Н.В.

+



+
+


+



+


+
+

6
Жук М.Д.

+

+


+
+


+

+
+

+


+
7
Корчак В.В.
+


+
+


+

+



+





8
Ковальчук Н.Г.

+

+


+

+

+
+



+


+
9
Ріпенецька Л.П.
+

+


+

+


+

+
+


+


10
Продан І.П.


+
+

+
+



+

+

+



+
11
Василіка Г.І.
+



+



+


+




+


12
Ільницький Ф.О.
+

+



+


+



+



+

13
Корогода І.І.

+


+



+


+

+
+



+
14
Скринецький В.В.



+


+


+

+


+


+

15
Побережна Л.І.
+



+



+


+

+


+


16
Єфіменко А.В.

+



+




+



+


+

17
Романова О.Г.



+



+




+




+

18
Фіярський В.В.
+


+
+



+



+



+


19
Рущак О.Д.

+


+
+


+

+


+
+





6.  Графік проходження курсів, підвищення кваліфікації, стажування викладачів на 2016-2017 н.р.
№ п/п
Прізвище, ініціали

Курси

Стажування

Місце проходження
Відмітка про виконання
Примітка
1
Нікольчук Д.В.
2011
2011

ТОВ "Поділля трансбуд"

 


2
Самодуров Д.В.





3
Муляр А.Є.
2015

 

 


4
Болюх І.В.
2013
2013
ТОВ "Будосам-2005", 13.12.2013 № 37  


5
Громик Н.В.
2013
2012
"Рокор ЛТД"


6
Жук М.Д.
2012
2015
ВАТ "Розбуд", № 5


7
Корчак В.В.
2012
2012
БВ ТзОВ "Рокор", №4


8
Ковальчук Н.Г.
2014
2014
БТВ "РОКОР", № 2


9
Ріпенецька Л.П.
2015
2015
К-П "Промжитлобуд"


10
Продан І.П.
2015
2009
"Будосам", №11


11
Василіка Г.І.
2015
2010
ТОВ "Будосам"


12
Ільницький Ф.О.
2013
2013
ПРАТ К-П реставрація № 3


13
Корогода І.І.
2012
2011
ТзОВ Поділля Трансбуд


14
Скринецький В.В.
2013




15
Побережна Л.І.
2015




16
Єфіменко А.В.
2015
2013
ВКФ "Розбуд", №5


17
Романова О.Г.
2009




18
Фіярський В.В.
2014




19
Рущак О.Д.
2013







ІІ.  Аналіз роботи комісії за минулий рік та проблеми, над якими комісія працює в 2016-2017році.
     У 2015-2016 н.р. методична комісія працювала над методичною темою: «Формування компетентного учня через підвищення професійної майстерності педагогів в контексті сучасних освітніх та виробничих технологій».

     Протягом року було проведено вісім засідань комісії, на яких були розглянуті наступні питання:
·        підсумки роботи МК за минулий рік;
·        розгляд перспективно-тематичних планів, планів роботи кабінетів, майстерень, лабораторій;
·        оформлення паспортів КМЗ;
·        затвердження навчальних програм по предметам професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок;
·        робота по подоланню неуспішності учнів;
·        розгляд і обговорення екзаменаційних матеріалів для проведення семестрових іспитів з спеціальних дисциплін;
·        обговорення відкритих уроків з використанням інтерактивних методик навчання;
·        тематика дипломних та творчих робіт з професій;
·        методичні розробки уроків теоретичного та виробничого навчання;
·        оформлення індивідуального плану розвитку професійної компетентності на навчальний рік;














Кожен член комісії працював над індивідуальною методичною проблемою,
планував проведення відкритих уроків та позакласних заходів, доповідей,
виступів.
Згідно плану були проведені і обговорені:
Ø відкриті уроки:
Викладач
(майстер в/н)
Дата
Тема уроку
№ групи
Василіка Г.І.
17.12.15р
Настилання підлоги керамічними плитками способом «шов у шов»
25М
Жук М.Д.
11.03.16р.
Зварювання пластин у різних просторових положеннях зварного шва.
24
Муляр А.Є.
30.01.15р.
Підготувала відкритий виховний захід на тему: «День Соборності України»
2
ПобережнаЛ.І.
15.12.15 р.
Шпаклювання поверхонь вручну
22
Посікера О.П.
16.12.2015
Складання схеми дистанційного керування асинхронним двигуном при допомозі магнітного пускача
8
СамодуровД.Л.
20.03.16
Виготовлення столярно-теслярських виробів.
3
Громик Н.В.
17.12.15р
Настилання підлоги керамічними плитками способом «шов у шов»
25М
СошинськийМ.В.
15.12.2015
Дефекти зварних з’єднань і їх усунення. Урок 1. Класифікація дефектів зварних швів.
ТУ-6
Хитик М.В.
16.12.2015
Складання схеми дистанційного керування асинхронним двигуном при допомозі магнітного пускача
8
Кльова Л.Б.
15.12.15р.
Розбирання та ремонт трифазного двигуна
21
Танасійчук А.А.
11.04.16р.
Механізоване зварювання сталей у захисному газі
ТУ 6







     Для підвищення ефективності навчального процесу планується подальше впровадження нових педагогічних і інноваційних виробничих технологій, передового досвіду, покращення комплексно-методичного забезпечення уроків, розробка дидактичного матеріалу, методичних рекомендацій, робочих зошитів.

     2015-2016 навчального року атестувалось чотири члени методичної комісії:
Ø Жук М.Д. – підтвердження 11 тарифного розряду;
Ø Ріпенецька Л.П. - підтвердження 11 тарифного розряду;
Ø Єфіменко А.В. - присвоєння 11 тарифного розряду;
Ø Войтюк В.О. - присвоєння 11 тарифного розряду.


    

ІІІ. Організаційна робота.

№ п/п
Зміст заходів
Термін виконання
Виконавці
Примітка
1.
Обговорити  і визначити із членами МК:
-         тематику педчитань, семінарів;
-         розробку засобів навчання КМЗ предметів;
-         тематику методичних розробок.
Вересень
Голова МК

2.
Систематизувати досвід роботи викладачів,  майстрів виробничого навчання
Протягом року
Методист
Зас.директора НВР, НР
Голова МК
Члени МК

3.
Організувати участь членів МК у педагогічних читаннях
Січень
Голова МК
Члени МК

4.
Провести анкетування по самооцінці педагогічної культури членів МК
Січень
Голова МК

5.
Визначитися з проведенням позакласних заходів МК
Лютий
Голова МК
Члени МК

6.
 Організувати написання творчих автопортретів членами МК
Лютий
Голова МК
Члени МК

7.
Організувати участь членів МК у конкурсі “Кращий урок”
Березень
Голова МК
Члени МК

8.
Провести оцінку педагогічної культури викладача експертами (членами МК)
Квітень
Голова МК
Члени МК

9.
Провести творчі звіти ІПП на робочих місцях
Травень
Методист Голова МК



ІV.  Навчально-методична робота.

№ п/п
Зміст заходів
Термін виконання
Виконавці
Примітка
1.
Організувати роботу членів МК над науково-методичною проблемою «Формування компетентного учня через підвищення професійної майстерності педагогів в контексті сучасних освітніх та виробничих технологій».
Протягом року  
Голова МК

2.
Систематично працювати над оновленням змісту навчання,  розробкою та впровадженням міжпредметних зв’язків, внесенням коректив до навчальних програм.
Протягом року
Голова МК
Члени МК

3.
Організувати взаємовідвідування уроків з метою вивчення та обміну досвідом роботи по використанню інтерактивних форм та методів навчання
Протягом року

Голова МК
Члени МК

4.
Узагальнити досвід роботи членів методичної комісії, які атестуються
Протягом року
Методист
Голова МК

5.
Проводити аналіз стану якості підготовки учнів
Протягом року


6.
Проводити аналіз стану викладання спеціальних дисциплін, позаурочних занять, роботи гуртків.
Протягом року
Голова МК
Викладачі

7.
Обговорення відкритих та взаємо відвідуваних уроків.
Згідно графіка
Голова МК Члени МК

8.
Обговорення результатів участі членів МК в конкурсах, виставках
Травень
Методист
Голова МК Члени МК

9.
Взяти участь у створенні банку нових методик навчання та виховання
Протягом року
Члени МК



10.
Участь членів МК у науково-практичних конференціях, семінарах, педагогічних читаннях.
Згідно графіка
Голова МК
Члени МК

11.
Участь у психолого-педагогічному семінарі на тему: «Сучасний урок: проблеми, вимоги, пошуки»
вересень
Методисти
Психолог

12.
Створення електронного банку роботи методкомісії спеціальних дисциплін
Протягом року

Члени МК




План роботи методичної комісії спеціальних дисциплін

 

Серпень


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Визначення проблеми роботи методичної комісії будівельних дисциплін
Голова МК
Члени МК
до 30.08
2.
Обговорення методичних рекомендацій щодо вивчення базових предметів у 2016-2017 навчальному році.
Голова МК
до 30.08

 

Вересень


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Опрацювати з членами методичної комісії положення про методичну роботу
Голова МК
І-й тиждень місяця
2.
Внесення змін і доповнень до робочих програм спеціальних дисциплін 
Члени МК
І-й тиждень місяця
3.
Коригування змісту програм відповідно професійної спрямованості учнів
Члени МК
 До 15.09.12р.
4.
Опрацювати положення про атестацію ІПП України
Методист
 До кінця місяця
5.
Погодження планів роботи МК спеціальних дисциплін поурочно-тематичних планів на новий навчальний рік
Голова МК
Викладачі
І-й тиждень місяця

Робота між засіданнями.

1.     Робота над КМЗ предметів спеціальних дисциплін.
2.     Робота з пояснювальними записками програм спеціальних дисциплін.
3.     Підготовка кабінетів до атестації.
4.     Складання індивідуальних планів розвитку професійної компетентності.
5.     Коригування діагностичних карт.

 

Жовтень


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Проведення роботи  членами МК з  поповнення КМЗ навчально-виробничого процесу засобами навчання, розробку методичних рекомендацій з ефективного використання дидактичних матеріалів,  створення необхідних засобів навчання.
Члени МК
Протягом місяця
2.
Вивчення і використання в навчальному процесі нових педагогічних і виробничих технологій
Викладачі
Члени МК
Постійно
3.
Робота МК по поліпшенню якості освіти,  а саме:
а) особистісна орієнтація змісту освіти, що передбачає розвиток творчих здібностей учнів;
б) індивідуалізація навчання;
в) гуманізація;
г) фундаментальність освіти (використання отриманих знань у життєвих ситуаціях);
д) впровадження державних стандартів нового покоління;
е) оновлення КМЗ шляхом впровадження у навчання інформаційних технологій.
Викладачі
Члени МК
Постійно
4.
Обговорення тематики педчитань
Члени МК
І половина місяця
5.
Обговорення плану проведення тижня професії
Члени МК


Робота між засіданнями.

1.     Робота над  КМЗ спеціальних дисциплін.
2.     Складання плану роботи гуртків при кабінетах.
3.     Вивчення новоприйнятого учнівського контингенту центру.
4.     Про взаємовідвідування уроків та впровадження міжпредметних зв’язків.
5.     Організувати роботу членів МК над науково-методичною проблемою центру.

 

 

Листопад


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Про проведення  відкритих уроків.
Голова МК
Члени МК
Згідно графіка
2.
Вивчення ппд викладачів  МК
Голова МК
Члени МК
Постійно
3.
Затвердження тематики дипломних та творчих робіт
Члени МК
Голова МК

4.
Вивчення і використання в навчальному процесі нових педагогічних і виробничих технологій
Методист
Голова МК
ІІ половина місяця
5.
Надання допомоги молодим ІПП у підготовці і проведенні уроків,  позаурочних заходів.
Методист
Голова МК
Викладачі вищої категорії
Постійно 


Робота між засіданнями.

1.     Робота над КМЗ  предметів спеціальних дисциплін.
2.     Обговорення відкритих уроків  та взаємовідвіданих уроків.
3.     Робота над методичними розробками.
4.     Систематично працювати над оновленням змісту навчання,  розробкою  та впровадженням міжпредметних зв’язків, внесенням коректив до навчальних програм.



Грудень


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Про проведення відкритих уроків
Члени МК
Згідно графіка
2.
Про проведення директорських  контрольних робіт за І семестр
Члени МК
Згідно графіка
3.
Участь у педраді
Голова МК
Згідно плану
4.
Робота по подоланню неуспішності учнів по спеціальних предметах
Голова МК
Члени МК
Кінець місяця
5.
Розгляд і обговорення екзаменаційних матеріалів для проведення поетапних атестацій за І семестр



Робота між засіданнями.

1.     Обговорення відкритих та взаємовідвіданих уроків.
2.     Підготовка до педчитань.
3.     Коригування діагностичних анкет.
4.     Робота над індивідуальними планами (самоосвіта).
5.     Визначення рейтингу членів методкомісії та їх рейтингу в центрі.
6.     Вивчати та використовувати в навчальному процесі новітні педагогічні та інформаційні технології.

Січень


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Про підготовку статей у педагогічну пресу
Методист
Голова МК
Члени МК
І неділя місяця
2.
Про аналіз знань учнів за І-й семестр 2016-2017 н.р.
Голова МК
Члени МК
До 15.01.
3.
Взяти активну участь у педчитаннях з питань інноваційних технологій в навчально-виховному процесі
Методист
Члени МК
Згідно графіка
4.
Обмін досвідом викладачів з учнями при виготовленні наочних посібників навчання,  роздаткового дидактичного матеріалу.
Голова МК
Члени МК
Кінець місяця
5.
Стан роботи кабінету
Методист
Голова МК
Члени МК
Протягом місяця



Робота між засіданнями.


1.     Робота над КМЗ спеціальних дисциплін.
2.     Написання рефератів по новим технологіям навчання.
3.     Систематично працювати над  оновленням змісту навчання.
4.     Робота по вдосконаленню педагогічної майстерності відповідно індивідуальних планів самовдосконалення.


Лютий


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Проведення відкритих уроків
Голова МК
Члени МК
Згідно графіка
2.
Взяти активну участь у круглому столі з творчо працюючими педагогами
Голова МК
Згідно графіка
3.
Участь у дискусії (круглий стіл) “Сучасний урок і яким він має бути”
Методист
Голова МК
Члени МК
Згідно графіка
4.
Проведення анкетування по самооцінці педагогічної культури викладача
Голова МК
Протягом місяця
5.
Стан роботи кабінету
Зав.кабінетом
Кінець місяця


Робота між засіданнями.

1.     Підготовка і внесення матеріалів  на електронну  сторінку методичної комісії.
2.     Обговорення відкритих і взаємовідвідуваних уроків.
3.     Робота над КМЗ.
4.     Підготовка матеріалів для участі у круглому столі “Сучасний урок і яким він має бути”.
5.     Систематично працювати над оновленням змісту навчання.




Березень


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Про участь членів МК в експериментальній роботі
Голова МК
Кінець місяця
2.
Огляд новинок методичної літератури
Голова МК

ІІ половина місяця
3.
Обговорення відкритих уроків з використанням інтерактивних методик на уроках
Методист
Голова МК
Члени МК
ІІ половина місяця


Робота між засіданнями.

1.     Самостійна робота над творчим самовдосконаленням.
2.     Коригування планів творчого самовдосконалення відповідно анкетування.
3.     Підготовка матеріалів до проведення предметних тижнів.
4.     Підготовка до участі в конференції, присвяченій роботі над науково-методичною проблемою ліцею.
5.     Підготовка до проведення атестації.



Квітень


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Проведення відкритих уроків
Члени МК
Згідно графіка
2.
Обговорення оцінки роботи членів МК,  що атестуються
Голова МК

Згідно графіка
3.
Розгляд і обговорення екзаменаційних матеріалів для проведення семестрових іспитів і державної атестації учнів
Голова МК
Члени МК
Кінець місяця


Робота між засіданнями.

1.     Обговорення відкритих та взаємовідвідуваних уроків.
2.     Робота над методичними розробками.
3.     Підготовка до атестації членів МК.
4.     Систематично працювати над оновленням змісту навчання,  взаємозв’язком загальноосвітньої і професійної підготовки,  розробкою та впровадженням міжпредметних зв’язків, внесення коректив до навчальних програм.


Травень


№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
 Проведення  творчих звітів ІПП на робочих місцях.
Голова МК
Члени МК
До кінця місяця
2.
Взяти участь у виставці досвіду роботи викладачів,  присвяченій підсумкам роботи колективу за навчальний рік
Методист Голова МК
Члени МК
Згідно графіка
3.
Проведення підсумкової атестації учнів із спеціальних предметів
Викладачам спец
предметів
Згідно графіка
4.
Розгляд матеріалів до складання іспитів з циклу предметів по спеціальностям
Голова МК
викладачі
І неділя травня
5.
Звіт про роботу кабінетів спеціальних дисциплін та гуртків при кабінетах
Члени МК
ІІ половина місяця

Робота між засіданнями.

1.     Завершення оформлення матеріалів КМЗ з предметів спеціальних дисциплін.
2.     Підготовка звітів по планах творчого самовдосконалення фахової майстерності.
3.     Підготовка звіту викладачів МК, зав.кабінетами спеціальних дисциплін та звіту голови МК.

Червень



№ п/п
Зміст роботи
Виконавці
Термін виконання
1.
Аналіз  якості знань учнів за навчальний рік з спеціальних дисциплін.
Методист
Голова МК
Члени МК
Кінець місяця
2.
Аналіз підсумків роботи методичної комісії спеціальних дисциплін і завдання на наступний навчальний рік.
Методист
Голова МК

3.
Про результати рейтингу викладачів і майстрів в/н методичної комісії відповідно загального рейтингу ІПП центру
Методист
Кінець місяця
4.
Про підготовку навчально-матеріальної бази кабінетів спеціальних дисциплін до нового навчального року.
Голова МК
Члени мК
До кінця місяця




Немає коментарів:

Дописати коментар