Позакласна робота


Участь у вернісажі бізнес-ідей серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти «Стартап юніон», проект на тему «Інтерактивний музей», учень Діянчук Юрій виборов ІІ місце, ВПУ №4, м.Хмельницький, 30 травня 2019р.






Участь у технічному тренінгу з практичним майстер-класом: «Секрети установки інсталяцій: швидко та без помилок. Системи каналізації Geberit», м. Чернівці, Академія сантехнічних наук, сертифікат учасника тренінгу від 14.11.2019р.









Участь  у ІІ науково-методичному семінарі «Формування та розвиток культури безпеки професійної діяльності кваліфікованих робітників будівельної галузі», 1 жовтня 2015 року, м.Київ.
1 жовтня 2015 року в Інституті ПТО НАПН України відбувся ІІ науково-методичний семінар «Формування та розвиток культури безпеки професійної діяльності кваліфікованих робітників будівельної галузі». У ньому взяли участь співробітники Інституту ПТО НАПН України, педагогічні працівники, інженери та інструктори з охорони праці ПТНЗ будівельного профілю Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Житомирської, Київської, Сумської, Хмельницької областей. Обговорювалися актуальні проблеми науково-методичного забезпечення формування та розвитку екологічної, енергозбережувальної та працеохоронної компетентності учнів. Були презентовані дистанційні курси, розроблені співробітниками Інституту ПТО НАПН України в рамках міжнародного проекту ЄС «ЕкоБРУ».













ДНЗ «Подільський центр професійно-технічної освіти»







МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
керівнику гуртка технічної творчості




Виконав:
Нікольчук Дмитро Вікторович
керівник гуртка «Сантехнік»














м. Кам’янець-Подільський, 2014 р.



З М І С Т

ВСТУП
Розділ 1. Гурткова робота як засіб розвитку технічного мислення  учнів ПТНЗ. (Теоретична частина)
1.1.         Природа творчого мислення.
1.2.         Гурток як основна форма організації технічної творчості.
1.3.         Методологічні аспекти розвитку науково - технічної творчості учнів.
Розділ 2. Робота гуртка «Сантехнік» ДНЗ «Подільський центр ПТО» (Практична частина)
2.1. Мета і основний зміст роботи гуртка «Сантехнік».
2.2. Рекомендації з організації та керівництва гуртком технічної творчості.
2.3.Результати гурткової роботи.
Висновки
Додаток №1
Додаток №2
Додаток №3
Список використаних джерел



ВСТУП

Можна помітити подібність людської творчості і дерев: і те, і інше має особливі властивості і здатне принести плоди, притаманні лише йому.
Ф. Ларошфуко
Творчість не дарма вважається одним з найважливіших видів людської діяльності. Без неї було б абсолютно неможливе розвинуте людське суспільство, а значить, і його існування.
Розвиток нашого суспільства значною мірою залежить від ініціативи, енергії, знань, здібностей, творчості кожної людини. Стрижнем трудової активності виступає вміння кожного висококваліфікованого робітника грамотно мислити , раціонально і ефективно працювати. У зв'язку з цим велике значення має формування робітника такого типу, основу дій якого складали б висока професійна майстерність, цілеспрямованість, ініціатива та творчість. І одне з головних завдань тут - сформувати у людини тягу до винахідницької, раціоналізаторської, дослідницької діяльності, до технічної творчості.
Сучасні темпи, динаміка науково-технічного прогресу надають новий зміст цілям і завданням професійно-технічної освіти в підготовці фахівця - творчо мислячої особистості, а не просто грамотного і знаючого фахівця.
Якщо узагальнити різні визначення, то творчість - це специфічна для людини діяльність, що породжує щось якісно нове і відрізняється неповторністю, оригінальністю і унікальністю.
Мета навчання учнів основам творчої праці - пробудити інтерес, а потім створити і закріпити творче ставлення до професійної діяльності, що виражається в активній дослідницькій, раціоналізаторській, а надалі і винахідницькій діяльності . Це навчання виробляє підвищений інтерес до своєї професії, потребу в постійному пошуку невикористаних резервів, в прискореному приведенні їх в дію через вдосконалення технології виконуваної роботи та поліпшення ( або створення нових ) пристосувань, інструментів, макетів і тощо.
Основи технічної творчості, орієнтовані на виховання творчого ставлення до праці, формують у учнів якісно нове уявлення про трудовий процес, сприяють прискоренню професійного зростання. Усвідомлення творчої праці як нормальної, природної особистісної позиції має створити у учнів стійке творче ставлення до обраної професії.
Таким чином, засвоєння основ творчої праці допоможе майбутнім фахівцям підвищити професійну та соціальну активність, а це, в свою чергу, призведе до свідомого підвищенню продуктивності, якості праці, прискоренню науково - технічного прогресу.


 Розділ 1. Гурткова робота як засіб розвитку технічного мислення  учнів ПТНЗ. (Теоретична частина)
1.1. Природа творчого мислення
Творче мислення - це процес, і, як всякий процес, воно підпорядковане певним законам. Ці закони дуже складні, але в підсумку ми можемо їх зрозуміти і на цій основі передбачати, як буде розвиватися творче мислення залежно від тих чи інших умов.
На початкових етапах дослідження творче (або продуктивне) мислення зазвичай характеризується як деякий процес, що призводить до вирішення нових для людини проблем і задач, - на відміну від мислення репродуктивного, яке проявляється у вирішенні стандартних, однотипних задач, коли способи їх вирішення відомі і відпрацьовані.
У психології вже давно встановлено, що творче мислення бере свій початок в проблемній ситуації, і розумові процеси спрямовані на її вирішення. Сам процес вирішення завдання починається з постановки гіпотези, розумового передбачення потрібного результату. Висування цих гіпотез залежить від того, наскільки різнобічними, гнучкими і рухливими знаннями володіє людина. Спочатку гіпотези можуть бути недостатньо визначеними, але, з’явившись, гіпотеза починає спрямовувати дії (в іншому випадку останні виявилися б сліпими і випадковими). Результати вироблених дій співставляються з створеними гіпотезами , завдяки чому гіпотези перевіряються, уточнюються, перетворюються, все більше наближаючись до потрібного результату . Творчість як складна продуктивна діяльність, спрямована на відкриття нового, що має велике суспільне значення, завжди суто індивідуально і неповторно.
У психології питання розвитку творчого мислення тісно пов'язуються з проблемою здібностей та обдарованості, і це природно, бо вони значною мірою визначають успішність тієї чи іншої діяльності. Обдарованість, талан є індивідуальними характеристиками особистості, то особливе і неповторне, що властиво одній людині на відміну від іншого. Тому-то є різноманітні види здібностей (музичні, технічні, організаторські, конструкторські, педагогічні тощо) і ще більш різноманітні їх різновиди у різних людей.
1.2.         Гурток як основна форма організації технічної творчості.
Випускник професійного-технічного навчального закладу, крім професійних знань, умінь і навичок, передбачених вимогами Державного стандарту за фахом, повинен володіти і такими, як компетентність і професійна мобільність, володіння навичками самоосвіти і підвищення кваліфікації, ініціативність і самодисципліна, підприємливість і діловитість, здатність до самоаналізу і прийняттю відповідальних рішень. Сьогодні особлива увага приділяється компетентнісному підходу в освіті. Для педагога - це перехід від передачі знань до створення умов для активного пізнання і отримання учнями практичного досвіду. Для учнів - перехід від пасивного засвоєння інформації до активного її пошуку, критичного осмислення, використанню на практиці. Вирішенню даних завдань може сприяти тільки перехід на новий тип навчання - інноваційний.
Найбільш розповсюдженою організаційною формою розвитку технічної творчості учнів ПТНЗ є гурток. Гурток - це добровільне об'єднання учнів на основі загального інтересу до конкретної галузі техніки чи науки.
Гуртки найчастіше створюються за проблемним принципом. Цей принцип поступово йде на зміну предметним принципам, на яких часто ще базуються гуртки.
Відомо, що будь-яка творча діяльність передбачає отримання нових, раніше невідомих даних. Але отримання результатів, які мають об'єктивну новизну, як правило, характерно для творчої особистості з високим рівнем загальнокультурного розвитку.
Гурток технічної творчості можна порівняти з самоналаштовуючою системою, а роль керівника гуртка - з роллю налаштувальника цієї складної системи. Якщо система працює правильно , то налаштувальник не втручається, але уважно спостерігає за роботою. У разі відхилення від прийнятих умов налаштувальник регулює, підтягує, послаблює і т.д. При цьому, чим більше самостійності в роботі гуртка, чим активніше самодіяльність гуртківців, тим швидше і яскравіше проявляються результати їх виховання і самовиховання, тим оперативніше можуть бути дії дорослого фахівця.
Активністю учнів можна керувати надійно тільки в тому випадку, якщо вони самі беруть участь у створенні умов для прояву і розвитку їх активності в необхідному напрямку. Неодмінною умовою розвитку активності учнів в технічній творчості є наявність зацікавленого і висококваліфікованого спеціаліста та матеріально - технічне забезпечення діяльності цих ентузіастів.

1.3.         Методологічні аспекти розвитку науково - технічної творчості учнів
Складному механізму творчого мислення притаманні інтуїція і логіка. Мислення починається там, де є проблемна ситуація, що передбачає пошук рішення в умовах невизначеності, дефіциту інформації. Інтуїція має матеріалістичне пояснення і являє собою швидке рішення, отримане в результаті тривалого накопичення знань у певній галузі. Інтуїція приходить як винагорода за працю.
Специфічність акта творчості полягає в раптовому осяянні, в усвідомленні чогось, що сплило з глибин підсвідомості, в охопленні елементів ситуації в тих зв'язках і відносинах, які гарантують вирішення задач. Пошук рішення творчого завдання найчастіше триває в підсвідомості, причому, сам процес обробки інформації при цьому не усвідомлюється (в усвідомленні відбивається лише результат рішення).


Однією з проблем творчості є його мотиваційна структура. Мотивації (спонукання) пов'язані з потребами людини (рис. 1).

Найбільш важливим для творчості видом мислення є уява. Творчій уяві, фантазії належить вирішальна роль у створенні нового та розвитку суспільства. Ця здатність повинна постійно розвиватися, стимулюватися і тренуватися (рис. 2).

Активізація творчого мислення передбачає знання факторів, що негативно впливають на нього (рис. 3).

Протилежністю творчої уяви є психологічна інерція мислення, пов'язана з прагненням діяти відповідно з минулим досвідом і знаннями, з використанням стандартних методів і т.п. Процес технічної творчості учнів можна представити як вирішення спеціально підібраної системи навчальних та виробничих технічних завдань. У зв'язку з цим завдання слід формувати таким чином, щоб виключити можливість психологічної інерції та її негативного впливу на творчість. Без завзятості, наполегливості і цілеспрямованості творчі досягнення немислимі.
В технічній творчості матеріалістична діалектика і системний підхід складають єдиний напрямок у розвитку сучасного наукового пізнання. Елементи теорії пізнання є основними методологічними засобами технічної творчості, до яких також відносяться методи інженерної творчості (рис. 4).
Беручи до уваги досить велику різноманітність методів інженерної творчості і те, що їх кількість продовжує зростати, виникає питання: якому методу або яким методом рекомендується в першу чергу навчати учнів. Досвідчені педагоги та методисти вважають, що доцільно навчати якомусь одному методу або націлювати учнів на освоєння відразу всіх наявних підходів і методів. Спочатку учні повинні навчитися вільно користуватися невеликим набором з трьох - п'яти методів. Наприклад, це можуть бути широковживані у творчій діяльності методи: ( рис. 5 ).

Подальше підвищення ефективності творчої діяльності учня пов'язано з придбанням власного досвіду і розширенням набору використовуваних методів вирішення проблемних технічних завдань.
Методологічні засоби творчого пошуку можуть використовуватися дослідником в різних поєднаннях і послідовностях.
Кожне нове технічне рішення, раціоналізаторська пропозиція або винахід - це нічим не замінні сходинки духовного росту людини як особистості, її самоствердження в житті. Науково-технічний прогрес, економічна міць країни знаходяться в прямій залежності від творчого потенціалу її працівників і в першу чергу від контингенту творчо мислячих і діючих учнів, тому в даний час підготовка таких творчих особистостей є найважливішим завданням ПТНЗ.




Розділ 2. Робота гуртка «Сантехнік» ДНЗ «Подільський центр ПТО» (практична частина)
2.1. Мета і основний зміст роботи гуртка «Сантехнік».
Робота гуртка проводиться по вівторках і четвергах. Гурток розрахований на учнів першого-другого курсу.
Цілі:
Дидактична - сприяти закріпленню знань, удосконалювати вміння учнів при виготовленні творчих робіт по професії «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування..
Виховна - сприяти вихованню працьовитості, акуратності в роботі, самостійності.
Розвиваюча - розвивати технічне мислення.
Під час занять в гуртку учні поглиблено вивчають види основних деталей санітарно-технічних систем, з’єднання труб і кріплення трубопроводів; особливості монтажу систем центрального опалення, водопостачання, каналізації та водостоків.
Завдяки темам, запланованим на навчальний рік, учні вчаться самостійно виконувати роботи під час монтажу та ремонту систем центрального опалення, водопостачання, каналізації та газопостачання. Раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці, дотримуватись норм технологічного процесу, не допускати браку в роботі.

2.2 Рекомендації з організації та керівництва гуртком технічної творчості.
1. Приступати до роботи гуртка слід після того, як буде підготовлено все необхідне.
2. Серйозну увагу необхідно приділити комплектуванню гуртка.
3. Прагнути до того, щоб члени гуртка були одного віку і мали однакову підготовку. Тільки в цьому випадку можлива правильна педагогічна постановка всієї навчальної роботи в гуртку.
4. В гуртку повинно бути не більше 15 чоловік. Заняття проводяться один-два рази на тиждень по дві години.
5. При організації гуртка керівник враховує зайнятість членів гуртка в ПТНЗ. Перед початком сесій він скорочує число занять гуртка, а в дні канікул - збільшує.
6. Свою роботу гурток, як правило, починає у вересні, а закінчує в квітні.
7. Перед початком роботи гуртка корисно провести науково-технічний вечір, збір або екскурсію.
8. Підсумком роботи гуртка є виставка робіт, яку організовують в кінці навчального року. Важливо, щоб підсумкова виставка наочно показувала результати роботи і давала перспективи майбутньої роботи гуртка.
9. Трудова діяльність учнів в гуртку не повинна носити ремісницький характер. Необхідно, щоб технічний гурток розширював кругозір учнів, активував їх творчу думку, ставив би перед ними посильні суспільно - корисні завдання.
10. Керівник технічного гуртка повинен обов'язково знайомити членів гуртка з основними теоретичними питаннями, з елементами конструювання моделей і технічним розрахунком окремих вузлів; причому заняття гуртка ні в якому разі не можуть повторювати програму уроку.
11. Робота в технічних гуртках здійснюється за програмами або тематичними планами, які хоча і відповідають навчальним програмам, але багато в чому і відрізняються від них. Кожна програма поєднує в собі практичну роботу в гуртку з необхідними теоретичними відомостями, які повинні знати учні.
12. Програма гуртка не є обов'язковою у всіх своїх частинах. Кожна така програма в залежності від місцевих умов, від уміння керівника, від інтересів і підготовки гуртківців може бути змінена як у теоретичній, так і в практичній частині. Керівник гуртка може скорочувати матеріал по одній темі і збільшувати за іншою, а в деяких гуртках виключати окремі теми і вводити нові. Звідси випливає і умовність в часі, необхідному для виконання програми.
13. Члени гуртків повинні познайомитися з історією тієї галузі техніки, яку вони вивчають, її сучасним станом і областю застосування, з роллю вітчизняних вчених у її розвитку.
14. Програма повинна передбачати знайомство учнів з сучасним виробництвом, з характерними технологічними процесами, з роботою передовиків виробництва, з організацією праці на підприємствах.
15. Теоретичні відомості в гуртку даються у формі бесід перед практичними роботами. Але вони можуть повідомлятися і по ходу виконання практичних робіт у процесі всього заняття.
16. Крім теоретичних відомостей, програма передбачає і велике коло практичних робіт. Проте практична робота не може бути самоціллю. Виконуючи її, учні повинні набути загальні трудові навички, вміння поводитися з різними інструментами по обробці металів, навички в монтажних роботах, вчитися добре читати креслення, виконувати елементарний розрахунок.
17. При проведенні практичних робіт керівник повинен враховувати можливості гуртка: наявність матеріалів та інструментів, інтерес і ступінь підготовки членів гуртка.
18. Проводячи практичну роботу з гуртківцями, керівник не повинен давати їм готові розробки моделей. Його задача - наштовхнути юних конструкторів на правильний шлях, допомогти їм у їх самостійній роботі, застерегти від помилок, дати вчасно пораду. Керівник привчає членів гуртка працювати з книгою і довідниками, пробуджує в учнів інтерес до читання науково-популярної літератури.
19. У виготовленні макетів і моделей потрібно привчати гуртківців до таких видів і форм роботи, які допомогли б їм зрозуміти виробничі процеси, сучасні методи технології та організації праці.
20. Дуже важливо для учнів навчитися працювати в колективі, вміти правильно розподілити роботу і організувати колективну працю.
21. Гурток є добровільною організацією, але це не означає, що в гуртку не повинно бути порядку, не повинна вестися така ж серйозна виховна робота, як і на уроках теоретичного та виробничого навчання.
Керівник зобов'язаний навчити учнів культурі праці: правильно організовувати робоче місце, планувати роботу, бережливо витрачати матеріал.
1.                Результати гурткової роботи
Відповідно до пункту 3 наказу Міністерства від 13.12.2012 № 1409 “Про затвердження Плану всеукраїнських і міжнародних заходів з дітьми та учнівською молоддю на 2013 рік” у жовтні 2013 р. – лютому 2014 р. Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді був проведений Національний тур Міжнародного конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності “Енергія і середовище” під гаслом “Збережемо енергію – збережемо планету”.
Участь у заході приймав учень ДНЗ «Подільський центр ПТО» Гриник Михайло, який навчається за професією «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування; електрозварник ручного зварювання» під керівництвом керівника гуртка «Сантехнік» Нікольчука Дмитра Вікторовича.
Робота учня (додаток 1) «Економія води – користь для довкілля. Модернізація системи водопостачання гуртожитку» вийшла у фінальну частину конкурсу.

 Також професія «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування; електрозварник ручного зварювання» включає в себе застосування професійних навичок по слюсарним роботам. Учні гуртка виготовляють творчі роботи по виготовленню художніх виробів з металу (додаток 2).
     Для забезпечення наочністю предмета «Технологія монтажу санітарно-технічних систем і устаткування» учні виготовляють макети, стенди санітарно-технічних систем та обладнання (додаток 3).

Висновки
   Однією з найважливіших задач професійно-технічної освіти є розвиток в учнів творчої ініціативи та самостійності, конструкторських і раціоналізаторських навичок. У зв'язку з цим підвищується роль технічної творчості у формуванні особистості, здатної в майбутньому до високопродуктивної праці, технічно насиченої виробничої діяльності.
     Гурткова робота з технічної творчості в поєднанні з навчальними заняттями допомагає учням придбати глибокі і міцні знання в галузі технічних наук, цінні практичні вміння і навички; виховує працьовитість, дисциплінованість, культуру праці, вміння працювати в колективі. Займаючись технічною творчістю, учні можуть практично застосовувати і використовувати отримані знання в різних областях техніки.
     Технічна творчість - перша, але дуже важлива сходинка в трудовому становленні особистості молодої людини.
     Технічна творчість виступає засобом вдосконалення виробництва і розвитку самої особистості, тому націленість на творчу діяльність повинна стати основою підготовки учнів і молодих фахівців.



Додаток 1
Хмельницька обласна державна адміністрація
Департамент освіти і науки, молоді та спорту
ДНЗ «Подільський центр професійно-технічної освіти»



Конкурсна робота



                  
на тему:
Економія води – користь для довкілля.
Модернізація системи водопостачання гуртожитку.

для участі у Національному турі Міжнародного конкурсу
молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище»
який проводиться під гаслом «Збережемо енергію – збережемо планету»


виконав учень групи №4: Гриник Михайло
керівник: Нікольчук Дмитро Вікторович

м. Кам’янець-Подільський
2013 рік



Економія води в побуті - усвідомлена необхідність
Чому все більша кількість споживачів йде шляхом економії води? Якщо раніше ми могли спокійно залишити працюючий кран і відволіктися на телефонну розмову або якісь інші справи, то зараз, ми воліємо спочатку закрити змішувач, а потім вже виходити в іншу кімнату. Загальновідомо, що часи дешевих комунальних послуг давно пройшли. У наші дні оплата води, газу, електрики відчутна для будь-якого гаманця. Економія витрати води означає не тільки раціональний підхід до її використання, але і відмінний спосіб скоротити розмір комунальних платежів.
І все ж таки, - як економити воду? Які способи економії води найефективніші? Дане питання хвилює сьогодні багатьох споживачів.
На сьогоднішній день одним з найефективніших та дешевих способів економії води є використання аераторів води.
Для кращого розуміння ефективності даної системи пропонується розглянути в якості прикладу економію при споживанні води учнями четвертого поверху гуртожитку ДНЗ «Подільський центр професійно-технічної освіти».
На четвертому поверсі гуртожитку ДНЗ «Подільський центр професійно-технічної освіти» проживає 60 учнів. Існує вбиральня з груповим умивальником на чотири відділення. Холодне водопостачання здійснюється централізовано, гаряче – місцеве (з використанням ємнісного електричного водонагрівача).
Необхідно обґрунтувати доцільність, оцінити ефективність та окупність встановлення аераторів води.
На сьогоднішній день в гуртожитку встановлене застаріле санітарно-технічне обладнання, але воно перебуває у гарному технічному стані.
Для більш економного споживання води пропонується встановлення сучасних аераторів Turbo.
Аератор Turbo це продукт, який допоможе зменшити витрати холодної та гарячої води від 40 до 70 %, а при споживанні гарячої води від газової колонки чи електричного бойлера суттєво зменшити розхід газу чи електроенергії, що в свою чергу зменшує викиди парникових газів СО2 в атмосферу.
Аератор – це сито спеціальної конструкції на носику змішувача, яке зменшує споживання води без втрати комфорту за рахунок збагачення її повітрям (аерації).

Принцип дії аератора Turbo.


Потік води, який протікає через аератор, отримує прискорення в вужчому його місці і при виході, завдяки його спеціальній конструкції, створює вакуум. Відповідно різниця тисків затягує повітря з навколишнього середовища через спеціальні отвори по периметру аератора та насичує воду повітряними бульбашками. В такий спосіб економічний аератор створює потік повітряно-водяної суміші в пропорції 2/3 повітря на 1/3 води.




Технічні характеристики :
Ø Внутрішня різьба М-22,
Ø Зовнішня різьба М-24
Ø Мінімальний робочий тиск – 1.5 бар
Ø Максимальний тиск – до 8.0 бар.
Ø Червоний аератор: розхід води від 4.5 до 6.0 л/хв при тиску 3 бар., економія – до 70%
Ø Зелений аератор: розхід води – до 7.5 л/хв., економія до 40%
Ø Салатовий аератор: розхід води – 4 л/хв.., економія – до 70% (умивальники в громадських туалетах)
Ø Ситечко з захистом від вапнякових відкладень

Отже, згідно з проведеним аналізом модернізація системи водопостачання четвертого поверху гуртожитку ДНЗ «Подільський центр ПТО» економічно вигідна та окупає себе за 2.6 місяці.






Додаток 2
Творчий робота
             
                                                  Виконав: Калиняк Владислав
                                                  Учень групи №24

                                                  Керiвник: Нiкольчук Д.В.


Хід проектування
У ході проектування свого виробу я повинен пройти такі етапи:
І. Організаційно – підготовчий етап.

1.Обґрунтування вибору теми проекту.



         Я пробував свої сили у найрізноманітніших зайняттях. І якось у руки мені потрапило зображення ось цього пiдвазоника, звареного iз катаного дроту. Я одразу ж захотів спробувати й собі, оскільки менi дуже подобається виконувати вироби з металу. Звісно ж в мене не вийшло шедевру відразу, Це не так просто як здається на перший погляд.

 План виконання проекту.
1. Обґрунтування вибору теми проекту.
2. Вироби-аналоги та їх аналіз
3. Опис моделі виробу
4. Інструменти, матеріали, обладнання для виготовлення виробу
5. Послідовність виготовлення виробу.
6. Розрахунок витрат часу на виготовлення виробу
7. Витрати матеріалів
8. Технологічне обґрунтування виготовлення виробу
9. Естетичне обґрунтування

2. Вироби-аналоги та їх аналіз
Перш ніж братися за роботу, я ознайомився з подібними виробами. З цією метою я зайшов у Інтернет та переглянув приклади робіт і правила виконання. Мою увагу привернула така модель:



3.Опис моделі виробу
Для виготовлення виробу я підшукав катаний дрiт дiаметром 8мм, зачистив вiд ржавчини. Краї заокруглив. Перед початком роботи, розмітив на необхідні для мене розміри. Приготував інструменти які необхідні для роботи. Звернувши увагу на дотримання пропорцій.

4.Інструменти, матеріали, обладнання для виготовлення виробу
1)    Матеріали
 Дріт (катанка) відповідних розмірів.
         Вимоги до матеріалу
Дріт має бути без дефектів..
2)    Інструменти й обладнання:
Слюсарний стіл з лещатами, зварювальний апарат, набір шаблонів для гнуття дроту, кутова шліф машинка, молоток, рулетка, затискач



Підготовка матеріалів до роботи
1) Перевірити дріт на наявність дефектів, чи нерівностей.
2) Перевірити справність зварювального апарату
3) Ознайомитись із технікою безпеки при поводженні із слюсарними інструментами.

5. Послідовність виготовлення виробу.

6. Розрахунок витрат часу на виготовлення виробу
Зміст операції
Витрати часу
1
Підготовка дроту до виготовлення виробу
120 хв
2
Згинання деталей
120 хв
3
Зварювання разом
180 хв
Тривалість виготовлення виробу
7 год

7. Витрати матеріалів
Матеріал
Витрати за одиницю вимірювання
Витрати матеріалу
Вартість витрат
1
Дріт
6.00 (за 1м.)
18 м.
108,00
2
Електроенергія
28.02 (за кВт/год)
1.4 кВт
39.22
3
Електроди
16 (за 0.5кг.)
1 пачка
16.36
4
Круги на болгарку
8 (за 2 шт.)
2 шт.
16.00
5
Фарба
42 (за Балончик)
1 шт.
42.00
Разом
221,58 грн.

8. Технологічне обґрунтування виготовлення виробу
• Витрати матеріалів незначні і доступні для придбання .
• Для виготовлення виробу необхідно мати навички середнього рівня майстерності.
• Виконання роботи потребує відносно небагато часу.
• Мінімальне використання інструментів.

9. Естетичне обґрунтування
• Декоративність
• Привабливість
• Приємне оку поєднання кольорів
• Виріб композиційно цілісний


Додаток 3

Монтаж внутрішньої системи водопостачання та каналізації

                     Внутрішня будова вібраційного насосу                    

Внутрішня будова  лічильника 




Під’єднання алюмінієвого радіатора до подаючого та зворотного трубопроводів

         Внутрішня будова алюмінієвого радіатора      
                   
         
Внутрішня газового водонагрівача

Макет «теплої підлоги»  


    Внутрішня ємкісного електроводонагрівача  
       





Список використаних джерел

1. Абдуллаев А.Б. «Система формирования технического изобретательства учащихся в учреждениях дополнительного образования» - Махачкала, Образование 2003 – 270 с.
2. Альтшуллер Г.С. «Творчество как точная наука» - М.: Сов. радио, 1979 – 183 с.
3. Калошина И.П. «Структура и механизм творческой деятельности» - М.: Изд-во МГУ, 1993 – 68 с.
4. Молянко В.А. «Техническое творчество и трудовое воспитание» - М.: Знание, 1988 – 256 с.








Немає коментарів:

Дописати коментар